wtorek, 12 maja 2009

Na miły początek dnia - salaterka z cukierkami



Wczoraj ją zrobiłam, dzisiaj tylko wykończyłam backstitchami. Te backstitche, to złamanie jednej z moich zasad, uważałam, że należy je zrobić po zakończeniu całości. Tak wyczytałam we wszelkich instrukcjach, tak uczyłam innych. Ale nie ma to jak skończony element. Trzeba później na te backstitche uważać, żeby ich nie zaciągnąć, ale tak prawdę mówiąc, jakoś nigdy ich nie zaciągnęłam.








Salaterka jest porcelanowa, nie ma co do tego wątpliwości. Szarości to DMC 762, 415, 318 i 414 (backstitch). To cieniowanie szarościami daje wrażenie wypukłości i okrągłości naczynia, nie wiem, czy widać to na zdjęciu, ja - spoglądając na haft - dostrzegam to za każdym razem. Kwiatki wyszywałam kolorami, to było miłe, gdy pojedyncze plamy fioletów uzupełniane kolejnymi odcieniami przemieniały się w fiołki.

A kiedy skończyłam doszło do mnie, że nigdy przenigdy nie chciałabym takiej salaterki posiadać. Wyszyć ją - ok. - ale używać? Nie ma mowy. Szkło, prostota i jak najmniej ozdób. Może mi się kiedyś zmieni :-)

7 komentarzy:

  1. salaterka pięknie się prezentuje!!!
    choć ja podobnie jak Ty jestem za prostotą itd, ale na te fiołki bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Salaterka jak najbardziej wypukła jest, na fotce też :). Ślicznie Ci to wychodzi, ale ja też w naturze takiej bym nie chciała.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja przekornie stwierdzę, że chciałabym taką w naturze - napchałabym do niej np. konwalii :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. na zdjęciu też widać że wypukła - bardzo ładnie widać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie widzę zastsowania dla takiej głębokiej i małej salaterki - chyba że jakieś orzeszki by sypać. Ale orzeszki z fiołkami kompletnie mi nie idą w parze. Dlatego chciałabym tacę... albo filiżaki albo czajniczek z fiołkami.... o tak... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miseczka jak żywa!!! A ja bym mogła mieć taką i wiem, co bym do niej wkładała - zajrzyjcie tutaj:
    http://everycakeyoubake.blogspot.com/2009/04/bezy-z-fiokami.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Bezy z fiolkami! Wygladaja pieknie :-)

    OdpowiedzUsuń