piątek, 29 maja 2009

Shiraz

Shiraz, to nazwa dawnej stolicy Persji czyli obecnego Iranu. Podobno ze wspaniałymi ogrodami. Znalazłam kilka zdjęć w internecie. To także nazwa szczepu winogron, z którego wytwarza się wina, dość ciężkie i o mocnym aromacie. Czy to, co poniżej, kojarzy się z tym?



Ja mam wątpliwości. Niemniej tak się ten projekt nazywa.
Użyte materiały:
- Pearl Cotton #5 BLANC
- mulina cieniowana DMC 99
- tkanina Unifil DMC 10 nitek/cm
Tkaninę naciągnęłam na tamborku i w tym przypadku jest to absolutnie (moim zdaniem) niezbędne, inaczej nie uzyskamy ładnych dziurek. Dzięki temu też poradziłam sobie z białą nitką.
W odległości dwóch nitek od białych ząbków powinno być coś jeszcze, miałam kłopot z odszyfrowaniem, co to takiego, wygląda jak french knot, ale nie zaryzykowałam. Zastanawiam się nad koralikami i nad wprowadzeniem jeszcze jednego koloru, czegoś w odcieniu zieleni. W domu mam tylko czarne koraliki, zatem muszę się wybrać na zakupy, może coś dopasuję.

2 komentarze:

  1. Na pierwszy rzut oka się nie kojarzy..... Zdjęcia z Shiraz piękne! Na jednym były w oknach takie podobne pajączki, może to się twórcy haftu kojarzyło?
    Dla mnie już szybciej to kropelki wina :) Bardzo lubię czerwone :DDD
    Ciekawa jestem jaki efekt dadzą doszyte koraliki.

    OdpowiedzUsuń
  2. ...oj jak ja lubię różowe - a kwiatuszki wyglądają jak spadające płatki róż. Śliczne :)

    OdpowiedzUsuń