sobota, 20 czerwca 2009

Barrick Samplers - Lydia C. Eichelberger

Niewiele udało mi się znaleźć na temat tego samplera, to chyba "reprint" :-) Sampler z serii Barrick, ale kim jest lub była Lydia C. Eichelberger - nie wiem. Mnie zauroczyły pawie.


Pierwsze zdjęcie z lampą, drugie bez a prawda nie leży nawet po środku :-)


Określenie "dumny jak paw" ma się do tych na szczęście nijak, są urocze, lekko śmieszne i przez to sympatyczne. A ja potrzebowałam czegoś łatwego i w miarę szybkiego po odwalonej wczoraj wielogodzinnej papierkowej robocie, która pozbawiła mnie zdolności myślenia na trudne i zawiłe tematy, rozważanie sensowności tego powiedzonka było w sam raz. Pawie w naturze mało mnie zachwycają, doceniam kolory, którymi zostały obdarowane w drodze ewolucji, tę rozrzutność natury, ale nic poza tym.

Haft robi się w miarę szybko, poszczególne elementy są miłe do wyszywania, bo tak szybko wypełniają kanwę i nadają jej kolorowego życia. Męcząca jest ramka, trzeba się zaprzeć, by dociągnąć ją do końca, ale miałam dzisiaj w pracy godzinkę przerwy, w czasie której mogłam tylko siedzieć i nic nie robić, ramka okazała się idealnym wypełniaczem czasu, dokończyłam ją. Większość haftu powstała wczoraj, spać położyłam się około drugiej. Ale warto było :-)

7 komentarzy:

  1. Aha! Czyli jednak sypiasz - krótko i czasami ;-D
    Sampler bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się te pawie bardzo podobają. Klasyczny wzór, a ja klasykę bardzo lubię. Kolory dobierałaś sama? Bardzo ładnie się komponują.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że Wam również ten sampler się podoba :-)
    Ata, sypiam, sypiam, aczkolwiek ostatnio dość mało.
    E.gunia, klucz jest podany w DMC, nie miałam większości kolorów, przeliczyłam więc na Anchor i tu pewnie nastąpiło jakieś przekłamanie w stosunku do oryginału. Potem okazało się, że czegoś mi z tego Anchora też brakuje, więc uzupełniłam według uznania. Kolorystyka, to głównie odcienie oliwki, od bardzo ciemnych do jasnozłotej. Jest też odrobina szaro-niebieskiego i zielono-niebieskiego (kojarzy mi się nazwa morski).

    OdpowiedzUsuń
  4. Lilu a ja kocham pawie i twoje są urocze, bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  5. E.gunia, zapomniałam o jeszcze jednym kolorze, to Terra Cotta (nazwa z klucza, DMC 3830), użyłam Anchora 5975.

    Jasmin, przepraszam, normanlnie chlapnęłam, że tak się kolokwialnie wyrażę, nie chciałam Cie urazić. Faktycznie wyszywasz pawie, przyglądałam się tej pracy i w głowę zachodziłam, jak dajesz radę? Są tak niesamowicie pocieniowane... :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny haft. Skąd znajdujesz te ciekawe wzory? Co wpis to nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aeljot - dziękuję. Napisałam Ci maila :-)

    OdpowiedzUsuń