czwartek, 9 lipca 2009

Workbasket - Trellis - poziom pierwszy

Przedwczoraj wieczorem, tak ni z tego ni z owego zaczęłam przeglądać Workbasket. Trafiłam na Trellis i postanowiłam sprawdzić, czy mam wszystkie kolory. Rzuciłam je na kanwę i...



pomyślałam, że te kolory nie są "milutkie". To wystarczyło, żebym chciała sprawdzić, co też z nich powstanie.

Wyobraźcie sobie kute metalowe ogrodzenie, poszczególne elementy są wąskie i wysokie. Czas swoje robi i z ogrodzenia pozostaje już tylko jeden fragment, metalowy, surowy, nieprzyjazny. A wokół dziwne tajemnicze rośliny. W tych mało "milutkich" kolorach. Zaczynają się piąć po tym metalu i nagle wszystko wygląda inaczej. Pręty otaczają teraz wijące się pnącza, spośród nich wyrastają dziwne kwiaty, owoce...? Nadal surowo, nadal tajemniczo, ale też pociągająco. Mnie w każdym razie wciągnęło.

Poziome pręty dzielą całość na pięć części, liczę je od góry, stąd poziom pierwszy - jest właściwie skończony.


Tu nie ma cieniowań, tu są kontrasty lub dopełnienia. Widać to już na tym pierwszym od góry poziomie :-)

No to schodzę na poziom drugi, tam czeka mnie głęboka czerwień, mocny niebieski i znów te pnącza...

Aha, fantazje na temat ogrodzenia są moimi prywatnymi fantazjami, pojęcia nie mam co twórca tego projektu chciał na nim przedstawić :-)

3 komentarze:

  1. Ten obrazek jest taki ..... amerykański: prosty, niemal kwadratowy, kontrastowy, ubogi w niuanse kolorystytczne, mało skomplikowany w treści. Nie mam w ogóle zdania na ich temat. Ale kiedyś takie samo podejscie miałam do samplerów. I efekt jest taki że nad jednym tkwię. Zatem poprzyglądam się nieco. I zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ania, jest dokładnie tak, jak napisałaś :-)
    Brakowało mi tego określenia .... amerykański. Faktycznie, jest taki amerykański :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej !!!! Bardzo ciekawe te Twoje geometryczne prace. Co do mojej DAMY DEL VALLE to schemat ma 72 strony (każda 62 krzyzyki na niecale 80), czyli cala praca 450 na 680 czy coś takiego. Wyszywam na kanwie 18 (72 krzyżyki na 10cm). Czyli praca jest lekko wieksza niż standardowy stół w kuchni(ok. 70cm na 90 cm). Niestety ta kanwa nie jest taka w stu procentach kwadratowa , kratki są wydłuzone pionowo ... nie wiem czy taka mi się trafiła czy tak zawsze jest, czy uformuje się po praniu... nie mam doswiadczenia w tym wzgledzie. Pozdrawiam serdecznie. Ania K.

    OdpowiedzUsuń