czwartek, 24 listopada 2011

Kolorowe życie wersalki :-)

Takie właśnie od dzisiaj moja wersalka będzie miała. Do tej pory było jasne, więc tez nieźle. Ale do rzeczy.

Kupiłam wersalkę, powiedzmy 5 lat temu. Powiedzmy, bo może to było 6 a może 6 i pół. Nie pamiętam i nie jest to ważne. Miała być obita jasną tkaniną, która da się łatwo umyć, czyli czymś sztucznym. Taka była. Niestety, jak tylko gwarancja się skończyła, tkanina zaczęła brzydko pękać i obłazić. Ukrywałam to pod patchworkiwm a potem pod różnymi kocami, narzutami... W końcu udałam się do tapicera. Za nowe obicie zażądał - bagatela! - tysiąca złotych. Dalej zasłaniałam brzydkie miejsca, a było ich coraz więcej i nie było to fajne. Rozważałam różne opcje, najłatwiej było kupić nową i po kłopocie, ale zwyczajnie było mi żal kasy. No i ma ta moja wersalka jedną ważną zaletę - jest wygodna. Do siedzenia. Do spania beznadziejna. W końcu postanowiłam sama rozwiązać problem, przeprowadzając się, zabrałam ją ze sobą jako worek treningowy. A trenować zamierzałam tapicerstwo. I proszę, oto efekt.






Zbliżenie na tkaninę.
Jeszcze koszty. Całe 18 złotych. A tak. Tkanina, to zasłony ze szmateksu. Prułam, zszywałam na nowo, trochę sztukowałam, prasowałam, ale nie do końca udało się szwy rozprasować. Nauka kosztuje, ale w tym przypadku nie było to kosztowne. Myślę, że z rok wytrzyma. W ciągu roku znajdę tkaniny w nieco innej kolorystyce i obije ją na nowo. Marzy mi się granatowy dół i granatowo-kremowa góra. I oczywiście taniutko ma być :-)

21 komentarzy:

  1. Lilka - dałaś mi wolę walki ze swoim legowiskiem w "pracowni"!!!!!!!

    To łóżko nie wiem czy zostaje, czy odejdzie, ale ma paskudną tapicerkę i chciałam na leniucha, ale teraz się przyłożę!!!!!!

    Pięknie wyszło a za kosztorys to ja cię : CMOK, CMOK W OBA POLIKI!!!!!!!

    To mi się podoba!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, ręce od takera bolą mnie okrutnie, ale poza tym to to jest wielka frajda. Mnie się kosztorys tez podoba niezmiernie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wyszło. i cieszy bardziej niż nowa kupiona !

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba mam identyczną kanapę - i identyczny problem :)
    Tyle że ja się zabieram do tapicerstwa i się dobrać nie mogę....

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie - bomba!!! Wyszło świetnie, a tkanina jest bardzo dobra na szare, ponure, jesienno-zimowe dni - ciepła i optymistyczna :). No, a kosztorys - super! Zaoszczędziłaś 1000, - zł :)).

    OdpowiedzUsuń
  6. Lilka suer po prostu super swietnie wyglada nawet w takich kolorach !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mnie zaskoczyłaś! Że masz wiele talentów to wiedziałam, ale TAPICERSTWO?! Zdolna jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję. W dziennym świetle wygląda jeszcze fajniej. Nie macie pojęcia jak ona mi się podoba i jak bardzo ja lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję! Fajny efekt za niewielki koszt :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No proszę Zosia Samosia -brawo!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł i realizacja :)
    pozdrawiam
    Aurelia :-]

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie! Muszę Ci powiedzieć, ze mam taka kanapę, kupiona 5 lat temu, sztucznym kryta... zaczyna powoli złazić, ale... nie straszne mi to! Mam już parę zakupionych tkanin ze szmateksu! HA! Ale będzie kolorowo!

    BRAWO!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzieki wielkie!
    Susan, koniecznie sie pochwal!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super !!Jak wszystko co robi pani.Polecam materiały obiciowe w Grudzicach i w Bierkowicach jest tam duży wybór można dobrać coś odpowiedniego, a patchwork też był ładny który pani zrobiła. Pozdrawiam serdecznie.Teresa

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Tereso, pięknie dziękuję :-)
    Za pochwały i namiary na sklepy.
    Muszę poprosić młodzież, żeby się do tych sklepów przejechała i porobiła zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudna jest. Pachnie nowością!

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietna tkanina, drzemie w tobie ukryty talent do tapicerstawa.Pozdrawiam milo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę Ci, wytchnienia, spokoju, nadziei, szczęścia i ciepła rodzinnego jakie niesie ze sobą czas Bożego Narodzenia .
    Jasmin

    OdpowiedzUsuń
  19. Lilka !!!
    Gdzie Ty jesteś, bo ja się już głośno martwię ????

    Serdeczne życzenia noworoczne - miłości, zdrowia, przyjaznych ludzi wokół, tylko słonecznych dni i mnóstwo czasu na wszelakie przyjemności !!!

    OdpowiedzUsuń