sobota, 7 lipca 2012

Sukienka ecru

Powstała w ciągu siedmiu dni. Materiał - kordonek PYRAMID, 565 m/100g. Odpowiednik polskiej Ariadny (teraz chyba pod nazwą Muza). Zużyłam 40 dag, całość zrobiłam z podwójnej nitki. Kordonek w pasmanteriach kosztuje około 20 złotych za 10 dag, ja kupiłam w Krakowie w Matexie (okolice Ronda Matecznego), płaciłam 12,50 za 10 dag. Różnica olbrzymia, koszt materiału na sukienkę - 50 złotych ku mojej wielkiej radości :-)

Teraz zdjęcia i szczegóły. Dół i rękawki szydełkowe, reszta ściegiem gładkim na drutach.


Ujmowanie i dodawanie oczek - nabrałam na przód 116 oczek, ujmowałam 11 razy po dwa oczka (przerabiałam trzy oczka naraz) z każdej strony co 10 rzędów, dodawałam 5 razy w co szósty rzędzie po jednym oczku z każdej strony (dodawałam z przekręconej nitki, w ten sposób nie widać dodawania). Można dodawać i ujmować na brzegach, ja robiłam to na wzór zaszewek.




Rękawek, leży bardzo dobrze, musicie uwierzyć na słowo :-)





I jeszcze dół. Rozprasowany żelazkiem, fajnie lata wokół nóg :-)




Powinnam mieć coś wokół szyi, ale nie założę żadnego wisiorka, łańcuszka... nie będę tego tłumaczyć, tak po prostu jest. Myślę nad obszyciem jakąś taśmą z koralikami... nie wiem, na razie nie mam pomysłu.


Zabieram się do prucia granatowej sukienki. Będzie zdecydowanie druciana.

20 komentarzy:

  1. Sukienka rewelacja!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękna jest.
      Zamiast wisielca na szyi można zrobić szydełkiem z tego samego kordonka metodą koronki irlandzkiej kilka motywów, np. różę otwartą, kilka pączków, kilka listków, przyszyć to do dekoltu albo do agrafki i mieć brochę. Koralikami taka broszkę ozdobić i będzie OK.
      Sukienka jest znakomita i jedynie słomkowy kapelusz do niej potrzebny. I oczywiscie sunglaski.

      Usuń
  2. Śliczna sukienka :-)
    Zauroczył mnie szczególnie dół sukienki :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. alez ona sliczna...obejrzalam tez i inne sa przepiekne...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo, bardzo dziękuje. Mnie się ona też podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ło ja Cięęęę... Jaka super!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna sukienka! Obiecałam sobie taką na przyszły rok:)Może się uda! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Sukienka rewelacja! Jaka super robota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Ona ma usterki, przy każdej dowiaduję się czegoś nowego.

      Usuń
  8. Lilka- poszalałaś kochana!!!! CUDO!!

    Dawno tak pięknej nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo... właśnie robię próbki do trzeciej :-)

      Usuń
  9. Lila...cudo!
    wskakuj w kiecuchnę i się nam tu lansuj!!!!!!
    chcę zobaczyć szczególnie na ciele ten dół cudny!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, stawiasz mi straszliwe wymagania :-)

      Usuń
    2. eeee tam! oczy chcę tylko nacieszyć :)

      Usuń