środa, 5 września 2012

Blokowanie i kolejne drobiazgi

Powstały kolejne gwiazdki. Blokowałam je po 6 sztuk równocześnie. Oszczędzam w ten sposób czas, ale jest tez minus - znacznie dłużej schną.

Zdjęcia z blokowania:







Link do papierowych szablonów wrzuciłam w poprzednim poście. Nie odważyłabym się blokować na kartce białych gwiazdek, bo tusz się jednak rozmazał. Na kolorowych gwiazdkach na szczęście go nie widać.

Zdjęcia gotowych gwiazdek poniżej:








Powstały też serduszka. Pierwsze z nich robiłam korzystając z filmiku na YouTube klik - klik
Dodałam dodatkowe okrążenie na koniec, półsłupki raz nawijane, w dolnym rogu - trzy w jedno oczko. Używałam zwykłego polskiego kordonka, z jednego motka wyszło 6 serduszek i jeszcze trochę nitki pozostało. Wymiary ok. 6cm x 6cm.





I na koniec serduszkowe maleństwa - 4,5 cm w najszerszym miejscu  ;-)




15 komentarzy:

  1. Jedziesz, jedziesz Koleżanko! Czy masz już przeznaczenie dla tych drobiazgów? Łańcuchy na choinkę? Sukienka? Poduszki? Bieżnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taaaaaak. Prawda jest "nielogiczna". Gwiazdki robię, bo lubię. Serduszka tak samo. Kompletnie ich nie potrzebuję. Na razie wystawiłam na ETSY, ale możliwe, że inni też ich nie potrzebują :-) Ale, jak znam życie, jakiś właściciel się w końcu znajdzie. Ja się na właściciela nie nadaję, bo od ubiegłego roku nie ubieram w domu choinki i bardzo mi się ten stan podoba :-)

      Ale sukienka albo jakieś bolerko, to może być niezły pomysł!

      Usuń
  2. Świetny patent z tymi schematami do blokowania - a jak rozmazuje to można folią przykryć żeby widać było linie a tusz w razie rozmazania nie zabrudził nitek.

    Gwiazdki rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;-)
      Pomysł z folią doskonały, że też na to nie wpadłam :-)

      Usuń
  3. Jakie to wszystko piękne, i jak tego dużo!!!Fajnie wyglądają jak są ułożone na stosikach!!!Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne! A szczególnie te serduszka, przypominają takie stosiki pierniczków, bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One faktycznie przypominają pierniczki :-)
      Trzymają kształt bez krochmalenia.
      Dzięki!

      Usuń
  5. Śliczne gwiazdki i serduszka.
    Mnie ciągle marzy nauczyć się robić na szydełku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pozaglądaj na filmiki na You Tube, mnóstwo tam filmików instruktażowych.

      Usuń
  6. A ja w lecie siedzę...śliczne te gwiazdki, też zawsze robię mnóstwo, a potem na koniec zostaję bez żadnej, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki!
    Może kiedyś Ci jakieś w końcu zostaną :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. osz kurcze!!! Lila, cudeńkie gwiazdeczki!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. ładne gwiazdki! białe można by blokować wkładając szablon pod przeźroczysty pergamin, by siatka była widoczna, ale by tusz nie miał bezpośredniego kontaktu - ot, pomysł taki przyszedł mi do głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy szablon przykryłam folią, na zdjęciu jej nie widać, ale jest.
      Dziękuję i pozdrawiam :-)

      Usuń