środa, 3 października 2012

Serduszka trzy i inne drobiazgi

Serduszka uszyte z zielonego lnu, wypchane poszarpaną ociepliną, żeby były puchate, i ozdobione. Wysokość i szerokość ok. 15,5 cm.








Trenuję te czerwone kwiatuszki. Są bardzo łatwe do zrobienia, cała sztuka w zwinięciu i zszyciu, ale to też jest raczej łatwe. Przynajmniej tak mi się na razie wydaje.

Wzięło mnie też na koronkę irlandzką i zawzięcie się jej uczę. Na schematach wygląda łatwiutko, ale tak łatwo nie jest. Przy kilku wzorach odpuściłam, zwyczajnie się poddałam - na razie :-)
Pierwsze próby powstały z kordonka Aria, za gruby, za miękki, ale dobry do ćwiczeń.





Kolejne z cieniowanej Snechurki, odpowiednio cienka ale za miękka.



I ostatnie z kordonka Pyramid - 565m/100g. I ten jest odpowiedni :-)



Obrusu nie zaniedbuję, ma obecnie 42 elementy i kolejne się robię :-)

16 komentarzy:

  1. same cudeńka!! Serduszka z tymi czerwonymi kwiatuszkami sa sliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mnie się te czerwone kwiatuszki bardzo podobają i mam zamiar zrobić ich więcej.

      Usuń
  2. Rozumiem, ze te drobiazgi to czesci do obrusa.
    Tutaj zrobilyby furore jako ozdoby na choinke -snowflakes, ale nie w rozumieniu sniezynek tylko platkow sniegu.
    Przecudne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, te drobiazgi to drobiazgi z którymi na razie nie wiadomo co będzie. Obrus, a właściwie jego początek, można zobaczyć tutaj http://lilkakg.blogspot.com/2012/09/serwetka-z-elementow-i-znow-gwiazdki.html na drugim zdjęciu od góry. Miał wtedy sześć dużych elementów.

      Dziękuję!

      Usuń
  3. Śliczne i eleganckie serduszka.
    Kwiatki wyszły równie ładne.
    Nie narzekaj na gwiazdki bo ja widzę same ładne i udane rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)
      Ja nie narzekam, staram się napisać obiektywnie, bo może ktoś będzie chciał coś takiego zrobić :-)

      Usuń
  4. Serduszka pięknie się prezentują,a gwiazdeczki będą piękną ozdobą na choinkę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      Gwiazdeczki na choinkę się nie nadają, za miękkie i za duże, usztywnienie nie pomoże.

      Usuń
  5. Piękne serduszka.
    Koronka irlandzka jest piękna. Mnie do niej pasowały nici do szydełkowania Ariadny sprzedawane na szpulce, coś ze 20 zł za szpulkę sobie liczą. Są odpowiednio twarde.

    OdpowiedzUsuń
  6. a już chciałam o choince i gwiazdkach.... to do czego ich użyjesz, Lila? ładne są...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem sama :-) Się nie sprzedadzą - będę mieć :-)

      Usuń
  7. Śnieżynki prześliczne! Nie spotkałam takich wzorków...? Jestem bardzo ciekawa, gdzie je wyszperałaś???

    OdpowiedzUsuń
  8. W jakimś katalogu z irlandzką koronką :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne serduszka, śnieżynki cudowne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń