piątek, 5 kwietnia 2013

Jeszcze o obrusie

Dziękuję za komentarze dotyczące obrusa :-)



1. Wzorki dla chętnych są tutaj. ---> TUTAJ

Nieco je zmieniłam:
- w dużym elemencie w pierwszym i drugim rzędzie robiłam słupki pojedyncze,
- w małym elemencie w pierwszym rzędzie słupki pojedyncze.

Przy podwójnych słupkach powstawały marszczenia.

2. Materiał - bawełna 100% ecru aria, 425m w 100g. Zużyłam ok 10 motków (ok. 1 kg). Dokładnie nie wiem, może 9? Numeru szydełka nie znam. Dobrałam metodą prób i błędów.

3. Wymiary - duży element 18 cm x 18 cm, przed blokowaniem cały obrus ma wymiary ok. 200x125cm.

4. Nie chowam nitek przy każdym elemencie, bo czasami się mylę. Wtedy mogę element wypruć nawet, jak dołączę kolejne. Z pochowanymi nitkami pozostaje odciąć.

5. Zaczęłam we wrześniu, jakoś tak w połowie, TUTAJ pisałam o nim pierwszy raz. Mija siódmy miesiąc, trochę to trwało, ale pomiędzy parę rzeczy powstało :-)

12 komentarzy:

  1. Nie ważne ile trwało, ważne , że jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie widzę całego ale jest na pewno piękny
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcale Ci się nie dziwię, że zrobiłaś inne słupki. Ja również nie lubię, jak mi się robótka zwija i ściąga podczas pracy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obrus jest przepiękny!! Podziwiam! Ja tez przyznaję, że często modyfikuję wzory do swoich potrzeb :) Tak trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Very beautiful creations!!I like your blog and i will be very happy to see you on my blog too!!Kisses Sophie from Greece!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. lila, jest rewelacyjny:)

    a przy okazji - jak się chowa nitki w takich szydełkowych elementach?

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za wzór! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Duże obrusy zawsze długo sie dzierga :) ale to nie ważne ważne że już jest...
    dziękuję za wzorek przyda się napewno :) Szkoda tylko że ten obrus koronki nie ma byłby jeszcze bardziej efektowny :)
    Z tym wypruwaniem faktycznie masz rację trzeba by było się tak pilnować by potem nie pruć.. ;/ a to ciężkie niestety... Mi się ki8lka razy zdarzyło wypruwać element z zakończoną nitką ale to masakra.... ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrus jest prześliczny to chętnie z wzoru skorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny obrus Lilka! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robi wrażenie! Jest przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bogaty, przecudny, urokliwy!

    OdpowiedzUsuń