sobota, 29 czerwca 2013

Żakiet z pory deszczowej,..

 bo zaczęty, kiedy to lać straszliwie zaczęło i właściwie nadal leje, chociaż jakby mniej. Żakiet z elementów. Najpierw miała być chusta, ale mi się opcja zmieniła :-) Włóczka to wełna 50% plus coś sztucznego. Długości nitki też nie zam. Zużyłam chyba pół kilograma. Chyba brzmi niepoważnie, ale nie pamiętam ile tego   miałam - 70 czy 80 dag??? Wagi kuchennej nie posiadam, ważenia nie będzie :-)

Zdjęcia całości:




Zbliżenie wzoru i wykończenia (oczka rakowe):



W tego typu wzorach trudnym elementem są rękawy a dokładnie pacha. Korzystałam z pomysłu znalezionego w sieci

Na swój użytek nieco go przerobiłam


i oczywiście musiałam zrobić połówki elementów.

I jeszcze postępy przy Floral Ribbon:



19 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba taki żakiet z małych elementów :) Mam niewielkie doświadczenie z szydełkiem i przed rozpoczęciem takiego dzieła zawsze powstrzymywała mnie obawa, że nie poradzę sobie właśnie z wykończeniem pachy i dekoltu. Ten schemat jest bardzo pomocny.
    Projekt needlepointowy coraz piękniej wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że schemat się przyda. Mam jeszcze jeden, poszukam i wrzucę.

      Usuń
  2. Na szydełku to się nie znam ale podziwiam Twoja wytrwałość Lilu. Floral Ribbon pięknieje z dnia na dzień. Nie ustawaj - wszak teraz właśnie sezon na wzrost kwiatów trwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na swoje usprawiedliwienie mam tyle, że żakiet powstał głownie w tramwajach a tam nie da się wyszywać :-)

      Usuń
  3. Jest cudny!A ja nie cierpię robić elementów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te elementy są duże i bardzo szybko się je robi. Łatwiutko też ukrywa się nitki.

      Usuń
  4. Śliczny żakiet :-) Wspaniały. Kolor idealny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żakiet cudny. Podziwiam cierpliwość i zdolne palce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję!
    Prawdę mówiąc, to on się szybko robił, cierpliwość nie była wymagana :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny żakiet-masz talent i oczywiście cierpliwość,Pozdrawiam i podziwiam Twoje dzieło

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna praca - cudnie wykonana !

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam Twoją cierpliwość Lilka :) Szata jest obłędna, chociaż nie mój kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam wkład pracy i cierpliwość. Ładnie wyszło;)
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Lilko - patent na rękawy próbuję zaklepać w mózgownicy, bo jakiś czas temu też się biedziłam z rękawami. Super dziergadło!

    OdpowiedzUsuń