niedziela, 13 lipca 2014

Szydełko-ciąg dalszy.

Taśma zamieniła się w wąską firankę. Brakuje tylko jeszcze okna, ale okno będzie. W ciągu najbliższych trzech lat może. Jako, że mam gdzie mieszkać (i to bardzo wygodnie i pięknie), na nowe okna mogę spokojnie czekać realizując pomysły na wystrój wszystkich okien oraz urządzenie wnętrz. 
Ja wymyślam, mój mąż projektuje dbając, by w realu całość nie spadła nam na głowę :-) Na początek usuwam ściany na papierowym projekcie. Połączyłam salon z kuchnią, sypialnię z gabinetem, wywaliłam wannę, zadbałam o pomieszczenie gospodarcze i spiżarkę. I dołożyłam okno w salonie. Chwilowo jestem zadowolona. Zostało ostatnie pomieszczenie. To takie połączenie gabineciku z sypialnią dla ewentualnych gości. Muszę je wymyśleć, nadać mu styl. 

Firanka została zaplanowana jako firanka łaziekowa, gęsta i ciężka. Łazienka ma być sporym pomieszczeniem, ma wyglądać i już. Koronkowa firanka jest niezbędnym elementem :-) 




Przegladąjąc wzory znalazłam takie niepozorne coś i zrobiłam próbkę.



Wprowadziłam pewne zmiany. Zaczynam od ośmiu oczek, pierwsze okrążenie - 12 półsłupków, drugie okrążenie - 12 słupków rozdzielonych dwoma oczkami, kolejne okrążenia wg schematu. Środek robiony wg schematu wygladał żałośne, słupki "szwendały się" na początkowym łańcuszku. Próbka mnie zachwyciła, dorobiłam kolejne elementy i znów wprowadziłam zmiany. Łącząc, robię trzy oczka pomiędzy każdymi łączonymi elementami. 


Używałam kordonka Pyramid, 100g/565 m. Wychodzi prawdziwa koronka, zakochałam się w niej, mam nadzieję, że będzie z tego coś większego. Domyślacie się, że marzę o firance, a tu jeszcze tyle prac pozaczynanych... i do haftu mi się już tęskni :-) 
Od poniedziałku mam urlop, zero planów, 100% swobody. Oby tylko nie było zbyt upalnie, może być deszczowo, bo deszcze mi nie przeszkadzają, nigdzie się nie wybieram, zamierzam mieszkać u siebie, przejrzeć tkaniny, łazić po necie do bólu, wstawać o dowolnie wybranej porze, czytać, gapić się w sufit... same ambitne plany :-)

4 komentarze:

  1. powiem tak, wygląda BAJECZNIE !!!, obrusz, czy bieżnik też byłby piekny

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakież to śliczne! A tn nowy wzór szczególnie ładnie wygląda jak połączyłaś elementy! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koronka z taśmy jest obłędna.
    Plany bardzo mi się podobają i plany na mieszkanie i plany na urlop.
    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo znakomita firanka! Uwielbiam motywy szydełkowe!

    OdpowiedzUsuń