czwartek, 2 lipca 2015

Chusta lipcowa - Angie

Naoglądałam się chust na ravelry (klik-klik) i uznałam, że co jak co, ale chustę to ja mogę zrobić każdą, no bo cóż to takiego. Taaaaa..... łatwizna. Przed praniem to coś przypominało chustę, ale po praniu to już nie bardzo.

Długie na 250 cm, szerokie na jakieś 45.

Włóczka przemiła - Malabrigo sock, 200g, 402m/100g.

Robiło się z niej bardzo przyjemnie. To wersja da tych, którzy chcą mieć chustę/szal z bordiurą i nie lubią zbyt wielu oczek na drutach. Bordiura jest zrobiona z wykorzystaniem wzoru Ogee ( tu darmowy w wersji na szalik --> klik-klik)


Na zdjęciu poniżej widać, że ni to szal ni to chusta :-)



Dzięki tej długości można się nią porządnie owinąć. 



I zbliżenie bordiury




Przy okazji zwracam uwagę na dodawanie oczek. W schemacie mamy narzut i zaraz obok dodane oczko w ściegu francuskim. Udało mi się tak to zrobić, że dodawania właściwie nie widać. A jest, bo chusta do pewnego miejsca się rozszerza :-)
Na zdjęciach poniżej pokazuję, jak to robiłam.




Poniżej schemat. Jakoś tę chustę musiałam nazwać, nazwałam imieniem właścicielki. Proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz zamieszczam schemat, starałam się zrobić go starannie, ale jeśli ktoś wyłapie błąd, proszę o informację.

Edytowany - wrzuciłam plik na dysk i udostępniłam. Taką mam przynajmniej nadzieję :-)

SCHEMAT - KLIK-KLIK

Jeśli ktoś ma ochotę, proszę korzystać w dowolnie wybranym celu :-)

15 komentarzy:

  1. Śliczna! Kolor też bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Superowa już zapisuje wzór ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna chusta :-) Uwielbiam taki kształt - świetnie się u mnie sprawdza :-)
    Kolor śliczny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Coś mi blogger komentarze jada...
      Pisałam, że faktycznie, kształt dobry, chusta ładnie się układa, znacznie lepiej niż trójkątna.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo ładna chusta !!!
    Z wzoru nie skorzystam, bo nie motam ani na drutach ani szydełkiem :)
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tereniu, a Ty masz jakąś chustę? Nie szmacianą a "drucianą".

      Usuń
  5. śliczna jest i w formie i w kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny ten Twój szal. I kolor, i wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, w całej rozciągłości zgadzam się z Justą ;)

      Usuń
  7. Piękny szal i przepiękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń