piątek, 28 sierpnia 2015

Chusta sierpniowa

Wzór prościutki, na zmianę 20 rzędów ścieg francuski, 20 rzędów ażur. Robiąc francuskim na początku każdego rzędu dodajemy jedno oczko po stronie prawej.
Ażur: narzut, dwa oczka razem na prawo. Powtarzamy póki wystarczy oczek. Kończymy zawsze narzutem, bo po prawej stronie dodajemy jedno oczko. Strona lewa - wszystkie oczka na lewo.

Materiał, to bawełna. Zużyłam 15 dag. Koszt chusty to całe 24 złote :-) Musicie przyznać, że to niewiele. A bawełniana chusta na ciepłe jesienne dni jak znalazł.

To w trakcie blokowania:


Nie wiem, czy zachowa kształt po praniu. Mam nadzieję, że tak. Bo jak nie, to problem. Bo chusta nie moja i nie wiem, czy właścicielka będzie umiała upiąć.

Poniżej zdjęcia na manekinie



i na oparciu fotela, bo tu dopiero widać, jak ładnie się odcienie zmieniają.


Edytowany 30.08.2015
Poniżej schemat. Zrobiłam jak umiałam :-)

8 komentarzy:

  1. Cudna,podoba mi się bardzoooo,proszę napisac jak pani zaczynała i z ilu oczek jest robiona.Postaram się taką też zrobic.Serdecznie pozdrawiam Leokadia Moj email lodzia56@op.pl Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :-) Narysuję schemat i wrzucę. Jeśli nie dzisiaj to jutro. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja bardzo prosze ,jestem ta chustą zauroczona a nie mam pojęcia jak ja zaczac
    Prosze o schemat itd adres;lodzia56@op.pl
    Bardzo dziękuje.Leokadia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzuciłam schemat. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Może się skuszę, bo trochę za drutami ręce tęsknią...
    Piękna wyszła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się, skuś. Ja moja pruję i trochę zmodyfikuję. Będzie tak: brzegowe, narzut, prawe, narzut, potem wzór- francuski lub ażur, ostatnie dwa oczka razem. Może przetestujesz? :-) Powinna być taka długa, lepsza do owijania.szyi.

      Usuń
  5. Cudna! Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń